3 rzeczy, których nie powinieneś umieszczać w swoich reklamach

Reklama to podstępny biznes. Właściwe słowa mogą przynieść dużo pieniędzy do Twojej firmy. Złe słowa mogą zaszkodzić reputacji firmy i linii końcowej.

Budweiser uczy się, że ciężka droga. W ramach kampanii „Up for Whatever”, Budweiser wydrukowane, „Idealne piwo do usuwania „nie” z Twojego słownictwa na noc” na swoich butelkach piwa. W mediach społecznościowych wybuchł protest w związku z postrzeganym zachęcaniem do gwałtu na randce.

Jako właściciel małego biznesu, powinieneś zachować ostrożność przy projektowaniu swoich reklam. Oto 3 rzeczy, których nie powinieneś umieszczać w swoich reklamach:

1. Obraz innych ludzi bez ich zgody

Jeśli planujesz umieścić czyjąś twarz na swojej reklamie, upewnij się, że masz ich zgodę. Korzystanie z wizerunku osoby bez zgody do celów komercyjnych jest naruszeniem ich prawa do wizerunku, a może być pozwany za przywłaszczenie podobizny.

Na przykład, Jennifer Love Hewitt pozwała firmę Slim Spray po tym, jak dowiedziała się, że użyto jej zdjęcia w reklamach bez jej zgody. Jeśli planujesz wykorzystać czyjś wizerunek, uzyskaj jego zgodę na piśmie, aby później chronić swój biznes.

2. Fałszywe roszczenia

Według Federalnej Komisji Handlu, reklamy muszą być zgodne z prawdą i nie wprowadzające w błąd. Jeśli złożysz wniosek na reklamie, lepiej mieć dowody, aby go poprzeć.

Nutella został pozwany za wprowadzające w błąd reklamy po tym, jak twierdził, że produkt był „zdrowy” i „część zrównoważonego posiłku”. W rzeczywistości, Nutella ma wysoką zawartość cukru i tłuszczu. Z powodu pozwu, Nutella zrezygnowała z twierdzenia o zdrowiu na swoich reklamach i zgodziła się zapłacić 3 miliony dolarów ugody.

3. Kłamstwa na temat konkurenta

Chociaż można wspomnieć konkurentów w reklamach, aby odróżnić swoją firmę od ich, upewnij się, że wszystko w reklamie jest prawdziwe. Fałszywe twierdzenia lub oświadczenia na temat konkurenta może dostać pozwany za zniesławienie. Jeśli zniesławiające wypowiedzi powodują konkurenta do utraty klientów, możesz być odpowiedzialny za utratę przychodów. W niektórych stanach, może nawet być odpowiedzialny za utratę reputacji innej firmy poniósł.

Przed opublikowaniem reklamy, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości w ogóle, mają doświadczonego prawnika biznesowego przeglądu reklam dla możliwych naruszeń prawa pierwszy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *